Mitt nya jobb som outbildad installatör

Ibland tar jobbet dig till nya höjder som igår när jag skulle åka och byta ut en fjärrkontroll, antennkabel och en scartkabel åt en gubbe, jag är inte utbildad för att installera och koppla in sånt och det jag kan har farsan lärt mig.

Men när jag kom dit till den halvdöva men trevliga gubben kom det första problemet, det fanns bara två scartuttag i tv:n när han behövde tre. Första uttaget för en apparat som var kopplad till hans hörapparat, (som var tvungen att vara inkopplad så att han kunde höra tv:n) och den andra scartuttaget för tv-boxen eller dvd-spelaren så då får han välja mellan att se på tv eller dvd, så vad skulle han göra.

Ringde kontoret och dom tyckte att jag skulle lämna honom och säga åt han att skaffa en extern scartuttag, men förklara sånt för en halvdöv teknikförlorad gubbe är inte lätt, så jag tog mig i kragen och koppla om det hela.
Jag tog bort antennkabeln från tv boxen och koppla in den direkt till tv och sen koppla jag in dvd via scarten.

Nu funkade allt men när jag tänkte gå ville han ha en rundtur i HUR det funkar också, och vad ska man göra så jag gav honom en lätt rundtur men han fatta nog inte tekniken ändå

Han tacka så mycket för hjälpen och berätta att han hade tänkt kontakta konsumentombudsmannenom om inget hände, och i värsta och bästa fall Sverker Olofsson. Vore rätt kul om han gjorde, få stå där och berätta hur en budchaufför fick göra Thorns installationsarbete men det funkar inte, gubben var ju teknikförvirrad allt fanns ju där och det funkade.

Men man får väl tacka farsgubben för att lärt mig allt jag kan om tv och video inkoppling mm...

Kommentarer
Postat av: L-HP

Att se Sverker stoppa dig i soptunnan vore en syn för gudar. Hehe...
Moisturised Meadow betyder "fuktig äng" som du skrev i slutet av ditt förra inlägg. Vet inte om det är en grupp jag heller. För Lorden har nog fuktig Äng en lite speciell betydelse. Du får fråga honom vad.

2007-12-29 @ 03:16:35
URL: http://lhp.blogg.se
Postat av: Tomas

Tillbaka i bloggandet igen ser jag, det var på tiden.

2007-12-29 @ 16:21:17
URL: http://weepingbrother.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0