Finns alltid undantag

Folk som känner mig vet att min musiksmak är rätt bred och har blivit det med tiden och åldern. Börjde med Rock och hårdrock som sen gick över till Metall och punk, nu lyssnar jag på mycket lugnare musik men min kärlek för den tyngre musiken dör aldrig.

Har gått tillbaka till rötterna och lyssnat på metall igen, och inom det forumet älskar jag vanlig- Death- Doom- och trashmetall. Har svårt för Black- och Powermetall speciellt det sist nämnda. Men som i Blackmetall finns det undantag och det är tyska Blind Guardian. Har gillat dem förr men aldrig gett mig in dem tills nu när jag fick tag i The Forgotten Tales. Skivan är någon B-side skiva där de gör lite covers på bl.a. Beach Boys men framförallt gör det Covers på sig själv och gör egna låtar  mer folkrockigt vilket uppskattas mycket.... Skön röst och bra gitarr hjälper också mycket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0