Mötet och gåvornas dag, mycket lättflörtad

Idag var en spciell dag, vet inte om det berode på oss eller de andra. Jag var till stor del med Johan idag och allt vi prata om mötte vi. Först prata vi om specialeffekter och hulken, då möter vi en lärare som vi hade inom just film och specialeffekter, heja på honom och gick till McDonalds. Pratade om lagkompisar och vilka som har flickvänner, då ser vi Halvbonden Tomas gå förbi med ICAkasse och när vi går mot bion möter vi Lars och hans Malin som fikar för fullt hus.

Men nu till dagen problem eller mitt problem, att jag är så förbannat lättflörtad. Hade ju planerat allt, med att käka och gå på bio. Hade ju biopoäng för att gå på en gratis bio samt en 50 lapp för att gå på nästa film. Första beställer Johan en popcornmeny för sina biopoäng och frågar om han kan få större läsk och hur mycket han ska lägga till. Hon i kassan bjuder på en större läsk för att vi är stamkunder.
Sen frågar hon mig om jag också vill ha en meny, jag tackar vänligt nej. Då säger hon: är du helt säker?
Jag: jo jag har nyss käkat.
Hon: jo men snälla köp en meny.
Jag: ja ok för din skull...

Så funkar det och där rök 50 lappen. Vad ska man göra? exakt samma sak hände när jag köpte det där jävla krogkortet av tjej, ett snälla men köp kom och jag föll direkt. Hade det varit en person av samma kön hade man nog sagt nej. Vet inte om man är romantiskt lagt eller bara blåögd mot vissa.
Vi mötte henne igen när vi skulle se nästa film. Men den här gången blev det ingen meny men hon berätta öppet att hon var på jobbintervju och skulle se nån film idag och ville ha råd av oss.
Det blir en film till hörde vi också när vi visa biljetten för han som river dem. Tror att jag och Johan är rikskändisar numera på SF, många som pratar med oss, och om oss tror jag även :)


Men gåvorna var in slut än som med en större läsk utan extra kostnad, för när jag kom hem höll upp ytterdörren till en kille och som tack fick jag en öl :) Som jag inte dricker nu eftersom jag är vardagsnykterist...
Så kan det gå, hoppas såna här dagar upprepar sig fler gånger, :)

PS: filmerna vi såg i dag tar jag upp nästa gång kanske, för dom var intesssanta och bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0