Skriver på som f@n, ännu mer av segerns ros

Kanske inte skriver så mycket nu på bloggen men jag skriver fullt på skrivprojektet till min kurs. Blev till slut en historia om lat kille som hoppas på att nåt stort ska hända honom medan hans flickvän får lida över det...

Går överraskande bra, allt utvecklas hela tiden och intressant är att jag verkligen stör mig på min karaktär, varför håller på så där mot henne och kan han inte skärpa sig tänker jag medan jag skriver om honom. Låter kanske skumt men funkar bra, blir bra dynamik. Ska väl inte säga allt för mycket vad som kommer att hända, får bli sen.

Skrev tidigare att jag skulle lägga upp en till Sigur Rós låt på bloggen. Hade först två val från albumet Takk. Takk som är rockigare än deras tidigare album och det märks. Det stod mellan Glósól och Hoppipolla som är mest kända från den skivan, sistnämnda har viasat använt som reklammusik.
Men när jag hitta videon till Saeglopur blev det utan tvekan den som hamnar här. Ni som inte tål falsett sång och melankolisk pianospel,  bit i läppen eller spola fram 1:50 för sen drar det av. Och jag blir fast sugen i låten totalt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0