Animeradefilmer får lida

Finns någon del av mitt filmtittande som lider lite så är det datoranimerade filmer. På sista tiden har det kommit en hel drös och jag har nog bara sett två, Familjen Robinson (tror det heter så) så såg den med kusinerna och nu Madagascar 2. Och varför det har blivit så vet jag inte, har väl inte tid för det helt enkelt. Det skulle vara kul att hänga med några men det blir inte av riktigt.

Det finns andra genrer som lider men dom får lida som romcoms och musikaler (musiknummer och film ska hållas separat). Annars skulle det bara kul att hänga med lite manga och animi men problemet är både enkelt och stort, jag somnar faktiskt vilket är konstigt eftersom jag kan se riktigt slöa poetiska filmer utan att somna. Men vad ska man göra...

Annars kan jag tilläga att kanske det finns något annat i de datoranimerade som får mig att solla bort dem och kanske upptäckte jag det nu i Madagascar 2, det är jävligt snyggt men lite för ytligt också, saknar djupen som det gamla tecknade filmerna hade som i Lejonkungen, Skönheten och Odjuret mm. Och kanske skämtas det för mycket ibland så det bli bara "slappstick humor" men kan ju slutligen tillägga att manusförfattarna är jävulskt duktiga. Vad de kan hitta på!


Kommentarer
Postat av: Putte

Instämmer med föregående talare. Den få filmer jag kan minnas där jag förlåter musiknummer är "The 40 year old virgin" när de kör Aquarius i slutet. En film som också är förlåten, och ligger åtminstone lite närmare musikal-genren är "Get over it". Och fanns det inte en musikalscen i "A life less ordinary" också? I så fall förlåter jag den med.



Jag är heller inte särskilt imponerad av animerad film. Några tips på aktuella bottennapp är t.ex. Starwars - The clone wars, Space chimps och Dead space. (Jag har naturligtvis inte laddat ner dem. Jag råkade se dem hos en vän, men jag har glömt var han bor och var han heter)

2008-12-12 @ 03:21:10
URL: http://pusse.cultmeldem.se
Postat av: Christer

Instämmer med dig Putte i allt du säger. Ja animerade bottennapp kommer sakta men säkert nu, alla kan ju inte lyckas

2008-12-22 @ 09:50:58
URL: http://mondochrille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0