Måste hävda min hörsel

Gång på gång får jag och säkert flera andra höra gnäll som: attans och jämmer att du kan lyssna på musik med sån hög volym, du blir döv. Och speciellt vi som lyssnar på musik där trummor, bas och oftast gitarr har en högre spelfrekvens. Men hämnden är ljuv nu

Såg Lost in translation för jag vet inte hur många gånger. Men den här gången såg jag den i ett normalt tillstånd så jag var mer öppen i sinnet, mest i hörsel, ett nytt ljudsystem hjälpte också. 
Men iaf typ en timma och lite till in i filmen, när Scarlett Johansson karaktär lämnar Tokyo för en vacker vischan, själv kan man höra väldigt svagt men rätt tydligt först ett skratt och sen ordet Herregud inte på engelska eller japanska utan på svenska. Så då fanns Svenska turister där, att turister fanns där är väl inte så jätteexklusivt men kul ändå. Kan jag vara den enda som vet om detta?

Kul att veta att man har ett bra sinne, som killen i Parfymen filmen, nja inte riktigt. Skulle min hörsel vara som hans luktsinne skulle jag kunna höra igenom tjocka betongväggar.
Roligt att notera är att jag inte (eller det väl ingen som) riktigt hör vad Bill Murray viskar i Scarletts öra på slutet, tror jag hör cry men jag kan ju lura mig själv när hon gråter....

Keep on listen to loud music all the time.

Kommentarer
Postat av: Arlene

hur sager man det da? utan att lata alltfor "smug". in your face!!

2008-02-17 @ 16:29:13
Postat av: Christer

Hur säger man vad?

2008-02-17 @ 21:57:43
URL: http://mondochrille.blogg.se/
Postat av: Arlene

ah, till alla som sager att du inte ska ha musiken for hogt kan du saga... "in your face" for uppenbarligen hjalpte det ju dig...

2008-02-18 @ 00:41:21
Postat av: Christer

Jaha, jo det kan säga :) även om jag inte har bevis på att hög musik har förbättrat hörseln så har den iaf inte försämrat den :)

2008-02-18 @ 00:54:50
URL: http://mondochrille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0