Början av 90-talet är drömmusikens era, får nog tacka Stone Roses

Ännu en gång har jag hitta ny musik eller rättare sagt nygammal, precis som jag nämde om Tindersticks som kom ibörjan av 90 talet, samma med gruppen jag har hittat nu.

Vill inte låta tjatig men det här bäst just nu: Slowdive, har stött på drömmusik som jag vill kalla det för med gruppen My Bloody Valentine men Slowdive är ta mig tusan snäppet värre, man sjunker in som i koma när man ligger och lyssnar på det. Det är ingen partymusik men för att varva ner efter en skit eller helt vanlig dag gör detta underverk.

Har kommer det roliga, det finns fler grupper som var verksamma under början av 90-talet, som har det drömiska soundet som jag måste upptäcka mer.
Och ärligt talat tror jag att Stone Roses med sitt rena kliniska sound är en stor inspirationkälla för samtidliga av dem så tack Roses... Och Gregg Anakin, som gjorde den fantatiska filmen mysterious skin, han var musikskribent innan regissör och det märks, makalöst sondtrack till filmen som fått mig upptäcka ny musik som Slowdive och Sigur Rós

Låtarna som jag lägger upp på bloggen är: Celia's Dream och catch the breeze från just for a day skivan från 1991.

Ett gott råd, höj volymen, luta dig tillbaka, slapna av och bara lyssna, tänk inte


 





Kommentarer
Postat av: Alexander Raoul

Och jag säger tack Christer som presenterade mig för filmen Mysterious Skin och därefter Sigur Rós! TACK! =)

2008-01-06 @ 01:56:11
URL: http://www.AlexanderRaoul.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0