Förfester med vänner, och efterfest med ovänner (eller vad man ska kalla dem för)

Ny fredag och ny fest, med nya männsikor! eller ja inte riktigt ibörjan. Börja med att jag och Per trasha hans brors Lars lägenhet när denne var borta i Östersund för att be föräldrarna till hans trolovade, om hennes hand eller nåt sånt :)

Men vi värmde upp med lite Ramstein, som allas favorit (med undantag alla tjejer och några till) videon "Keine lust" och Iron Maidens "fear of the dark" live. Senare kom Franken och halvbonden, sugna som fan på att spela guitar hero, som vi endast kunde spela med wii kontrollen, vilket funkar i nödfall när inga "riktiga" gitarrer fanns.  
Efter ett tag kom också Tranders  Robban och senare Tranders Emma, skröt som fan om hur duktiga de var på Guitar Hero men vill spela NHL 07 som de var kungar på, nja så sa dom väl inte men det blev hockey iallafall.

Spelandet höll på ett tag, lite för länge kan man tycka när vi gick ut lite väl sent. Micke joina mig och Per på slutet av förfesten till krogen. Alla andra stack hem. Eftersom vi blev lite sena var Heartan/slickcity överfullt, så vi stack till Goya istället,  vilket Frankens arbetskompis Ai tyckte att vi skulle göra, som vi mötte tidigare på vägen.

Nu till det oväntade som sen blev lite obehagligt. Ja nu var inte Goya det speciella, eller det var väl som vanligt där, kom ju rätt sent så vi var bara det en timma. Men jag gick ut lite tidigare och vänta på Per och Micke. När jag står där ute blir jag bjuden på efterfest till ett rikt par (dom såg rika ut ) på en drink. Lite borta i skallen följer jag med en bit men börjar känna mig orolig, paret var en bra bit över 30 år och klädda i pälsjackor mm. nåt måste vara fel om de drar med mig, kändes inte rätt, så jag smet undan lite snyggt.

Möte per och micke sen igen. Jag berätta vad som hände, micke var helt borta så han hörde inget men Per börja prata om "Hostel" filmen, kanske var nåt sånt på gång om jag följt med... Kanske lite överdrivet men vem vet vad som kunde ha hänt.

Efter vi skiljer våra vägar, jag, per och micke händer det igen på vägen hem till Sätra, jag blir bjuden på efterfest igen, men den här gången med 2 killar och 2 tjejer i min ålder. Ena tjejen ville inte att jag skulle gå hem,  hon var rädda att jag skulle slå ihjäl mig typ :) buss eller taxi skulle jag ta och hon ville betala resan??? jag sa direkt Nej! men envis som hon verka fick jag eller mer tvingades jag med till deras efterfest. Singstars skulle de 4 sjunga. Ja men i slutända blev det riktigt trevligt med de nya vännerna eller vad man ska kalla dem för. Det är inte första detta har hänt om jag tänker efter men det har varit trevligt varje gång så nu känner man ännu mer folk....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0