Polskt drama skrämmer bort folk, nästan mig med

Ännu en gång testar jag min filmgränser, för är det något jag har sämre koll på än typ Afrikansk film, gjord i av afrikaner så är det polskfilm som allas vår LHP kallar dem lite fördomsfullt för, mer korrekt är väl baltiska filmer. Bäst koll har jag på mästaren och polacken Roman Polanski, som förvisso bara gjorde en riktigt polsk film, kniven i vattnet som är långt i från de typska baltfilmerna. Filmen, kniven... är mycket fart fylld och bra, en film alla film nördar måste se minst en gång.

Fart fylld var dock inte dagens film: förvisningen som är 2 timmar och 30 min, en och halvtimma för lång för paret som satt bakom mig, gick efter en timme. Regissörens förra film var bra, återkomsten, tyckte då att den påminde om Tarkowsky lite, men nya filmen är Tarkovsky. Och min åsikt om Tarkovsky är som Wood Allen, Överskattade! visst är de orginella i sitt skapnade men ack så tråkiga...

Förvisningen var också tråkig men satan så vacker i sina miljöer, vilket var dennes räddning från att jag skulle lämna salongen, har nog aldrig hänt förr. Blir så trist när de ska dra ut på tiden med allt stirrande även om de är duktiga skådisarna så är det frustrerande för oss som tittar på. Som att se teater när man inte gillar sånt, ni gör ju film för satan, utnytja det...

Nä jag ser hellre kniven i vattnet två gånger i rad än att se förvisningen igen som ännu en gång inte är dålig men det är verkligen en "once in your life time" film

Kommentarer
Postat av: L-HP

Ett polskt tretimmarsdrama är ett polskt tretimmarsdrama. En afrikansk 2.30-film är det inte. Verkar i alla fall som att jag inte ska ha ångest över att jag inte gick och såg den.

2008-02-02 @ 01:16:17
URL: http://lhp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0