Slut i rutan med Jetpak, kommer att sakna er, not!

Det jag trodde skulle hända hände, jag blev uppsagt på Jetpak. Visst låter det tråkigt att mina aningar kom till liv men jag glädjes över det ändå och jag menar det, ärligt talat.
För hade inte dom sagt upp mig hade jag gjort det själv. För Jetpak består av bra anställda som driver ett skit uselt organiserat företagsystem. Finns så mycket dåligt över det hela, kan radda upp en hel list.

Bl.a.

1. Först och främst är det underbemannat. En vacker dag kommer någon chaufför köra ihjäl sig när t.ex. vissa börjar 5:00 men måste sluta 18-19:00 för att det ska ut saker under kvällen som de andra chaufförerna inte hinner få ut.

2. Finns inga grejer, som pallyftar mm. måste åka omkring och leta efter en och det tar tid och vem får skulden för tidsförlusten, jo vi chaufförer. Inte ens kvastar till bilarna finns, så att man t.ex. kan sopa bort snö.

3. Alla är så stressad så att dålig stämning eggas upp.

4. Ingen ordning på vissa chaufförer, skräp är kvar i lastbilen vilket tar tid att ta ut och vem får skulden att det tar tid, jo ni vet säkert vilka...

5. Marken på lastområdet vid "nya" terminalen är full med hål och bilar parkera där också och är det nån som bryr sig att få ordning på det? nä.

Japp så ser det ut. Det låter väldigt gnälligt och det är det också, inte bara hos mig, säger inte så mycket om det men det gör de "riktiga" anställda plus mycket mycket mer men ingen lyssnar utan skyller ifrån sig.

Anledning till att jag inte får fortsätta? Jag hittar för dåligt och det tar tid!?. Ja vad ska man säga, när man inte är född och uppvuxen i Gävle, kan jag få lite tid att lära mig? nähä inte det, eller Gävle är väl inte det stora problemet, hittar rätt bra nu men de andra städerna eller vad man kan kalla dem för.
Jag vet inte hur chefen tänker när han skickar mig till Tierp och förväntar sig att jag kan alla gator och företag mm. på nolltid. Om man ger folk lite tid att lära känna till området först, kanske man kan komma igång i systemet mer och mer men nä nä, du får en karta och två chanser på dig och kan du inte Tierp utantill nu så funkar det inte alls...
Jag vet själv hur hårt jag körde för att få ut skiten men vad ska jag göra när platsen är ny och gatorna med, gjorde verkligen mitt bästa och så säger den fete fan att jag inte tror på kartan jag läser?! Ja det finns dumma ursäkter till ett dåligt företagssystem.

Låter som en klyscha men Chefer är speciella, den här också vars namn är onämnd än så länge, men Bianca bör kolla upp sin man.
Ja det skulle dödas hit och dit om man inte fick med eller leverera ett paket, gjorde nån något fel eller så kunde du räkna men att han luta sig tillbaka och gav en idiotblick, gäller inte bara mig utan de andra också. Lyckades sudda bort den blicken på han en gång, och då mumla han nåt om att jag hade en jäkla tur.
Ser ut och är som en Sopranos medlem också. Höjdpunkten var när jag missa ett paket, och visst det var ju trist och klantigt av mig men när han behandlar missen som att det var ett paket med insulin till Afrikanska barn som kommer att dö, när det i själva verket var korkskruvar!?, gör mig väldigt fundersam.

Nu låter jag väldig butter och fördomsfull här och det är jag också men ibland måste man uttrycka sitt missnöje. Kul att nämna är att en annan chaufför ville ev. säga upp sig när hon inte fick ledighet/semester nu. Samt finns det många andra som verkar trött på jobbet. Så var ligger problemet hos chaufförerna eller i systemet? .

Har två veckor kvar att arbeta, men jag skiter i dem, vad ska de göra sparka mig, ska stänga av ljudet på mobilen så kan de ringa bäst fan de vill, jag bryr mig inte längre...

Sur och arg historia det här som är skön att få ur sig men förhoppningvis kommer jag skriva om nåt roligt nästa gång... Untill next time go to hell Jetpak Gävle

Bäst låten just: Norrköping med Laakso


Kommentarer
Postat av: Arlene

you go girlfriend!! =)

2008-01-14 @ 00:21:21
Postat av: Christer

Talk to the hand, it has your name written aaall over it! =)

2008-01-14 @ 00:37:41
URL: http://mondochrille.blogg.se/
Postat av: L-HP

Vissa personer borde inte vara chefer eller leda en organisation. De låter den lilla makt de har stiga dem åt huvudet.

2008-01-14 @ 12:09:55
URL: http://lhp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0