Soffa king great

Jag har nämnt dem förr jag nämner dom igen: Slowdive... Jag har lyssnat en hel del på deras första skiva från -91, "Just for A day" som har trollbundit mig ett bra tag och hjälpt mig genom slaveritiden på ett skit företaget.

Men nu kommer poängen med det här inlägget, Slowdive andra skiva är mist lika bra om inte bättre än första, för den växer sakta men säkert i min öron, skivan: Souvlaki, skivan är inte lika skramliga expirmentel som första men bibehåller sin drömiska sound. Och det är vackert, ibland så vackert att tiden stannar för vara lite tjejpretto... :)

Så om jag skulle göra en skivlista på bästa skivor jag har hört, hamnar dom absolut där i toppen bland alla andra rock, hårdrock, death-,doom-,trashmetal skivorna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0