Hade man veta bättre.

Slut med ännu en kurs i Gävles Högskolan, och jag måste säga att den här sista kursen är jag grymt besviken på. Älskade A delen i Kreativt Skrivande men B var inte alls bra. Största anledning var nog lärarna som båda körde sitt egna race och sket i oss.
Hade jag vetat bättre så hade jag skrivit låtsas poesi över en kafferast och skrattat åt det när läraren försöker analysera larvet, och under fritiden hade jag skrivit det jag själv tycker om, tradtionella historier fast med mycket tvister och knorr. För det spelar ingen roll hur mycket tid och energi man lägger på dessa "historier" för poesin vinner alltid i hans värld, det eller blotta sig.

Har aldrig gillat poesi och dikter, gillar förvisso poetiska filmer men nu vill jag inte röra en enda poesibok, för de förstör för de andra. När vi älskar eller hatar det vi inte förstår, och för inte verka dumma hyllar vi det helst.

Kommentarer
Postat av: L-HP

Huvudet på spiken där. Var lika för mig. Gjorde detsamma hur mycket text man skrev, så var det ändå för lite. Medan diktnissarna kom undan med att få samma skitdikter analyserade vid varje feedbacktillfälle.

2008-06-17 @ 02:47:31
URL: http://lhp.blogg.se/
Postat av: Christer

Skönt att ha fler på min sida. Inte för att de som skrev poesi i min klass var dåliga på något sätt men att det är sånt som ska sätta mall för oss andra icke poesilagd köper jag inte.

2008-06-18 @ 17:27:15
URL: http://mondochrille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0