Ohyfsat förvirrad eller bara ohyfsad

Måste fylla på LHP:s blogg om ohyfsade människor. Mycket kan hände på något så enkelt som att betala för sina varor i ICA Sätra, ska försöka sammanfatta. Iaf skulle gå ställa mig i en kö för att betala mina varor, hamna först bakom en dam men när jag ser att kön brevid mig var kortare går sakta dit, tanten framför mig ser samma sak och tar raska steg och ställer sig framför mig igen. Orka inte tänka på det men efter att hon lägger upp sina varor, struntar hon att ta träklossen som seprerar varona och jag blir tvungen att sträcka mig över hela rullbandet för att ta den, hon tittar på mig och säger nåt som oj då eller så. Kanske inte hela världen men lite schysst kan man väl vara, speciellt när hon enkelt kan ta träklossen. Men det här är bara början, detta var bara en varning.

När kassören börjar scanna hennes varor börjar hon prata om att det är rabbat på en burk oliver, kassören säger nä det vet jag inget om, hon fortsätter jo det fick jag brev om och allt, han tittar igenom rabbatlistan ett tag men ingen rabbat men snällt ger henne rabbat ändå. Och sen kommer två glasspaket och hon tjatar igen om att det är rabbat, nu på glassen och hon såg på hans lista att de fanns med, han tittar igen ett tag och nej ingen rabbat, hon igen: jo det fick jag brev om och så vidare, snällt igen ger han henne rätt. Sen kommer betalningen hon kastar upp en 50 lapp och en massa 20:or, skrattar lätt och säger: här blir det växel så att det räcker över midsommar. I helvete heller, det saknas 89 spänn och kassören säger det till henne och hon blir helt ställd och säger: nä jag har inga mer pengar på mig. Måste ta med kortet och kassören vet inte vad han ska göra, om ska pakera eller ta ut pengarna han satt in, grannkassörskan kommer och hjälper honom att ta ut pengarna efter ett bra tag.

Om det låter segt så det bara halva kråksången, samtidigt med allt detta som händer, så tjatar damen om att hon vill ta ut pengar från kassan för att sätta in sitt ICA konto.. Och det ska ske samtidigt som hon betalar sina varor, nu med kortet och kassören verkar inte få göra en sak i taget utan han ska göra en dubbelöverföring på en och sammagång tror hon och han blir ju helt klart förvirrad.

Låter det här jobbigt så är det en mild version jag skriver, han bakom mig höll på att spricka mer än jag när han bara skulle köpa snus. Visst människor kan vara förvirrade som damen men lite koll måste man kan inte bara att blunda och ställa sig i en kö och tro att allt är lugnt.
Men det som är värsta är att hon verkligen sket i oss andra i kön, känns respektlöst att bara kastar upp lite pengar och chansar på att det ska hålla. Hur svårt är det att räkna pengarna lite snabbt innan och om det inte håller ta kortet då. Så det var väl egentligen mest synd om kassören som snällt fick stå ut med henne förvirring. Hon fick rabbat på saker hon inte skulle få det på och sen fixade han efter en jobbigt stund hennes ICA konto samt betalning. Han fick visserligen ett tack men det var ett svagt en, och inget: ursäkta att detta tog tid eller så. Som sagt folk kan vara förvirrade men detta var ta mig tusan ohyfsat. Skärpning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0