Vilse i skogen i över 3 timmar

Härom veckan hitta jag en grusväg som jag började gå lite på, som leder in in skogen bakom sätra i Gävle. Hade ont om tid så jag tänkte: jag fortsätter att gå den här vägen en annan dag, igår. Och den lilla promenaden blev ett helt äventyr. Började gå och gick en stund tills grusvägen dela sig, tänke: kanske man ska vända men samtidigt blev jag nyfiken vad som händer längre fram och jag går vidare, går och går. Tills jag kommer till ett ny delning och vid den tiden hade jag nästan gått en timma. Tänker det måste finnas nåt slut på skogen och grusvägen, eller ska jag gå tillbaka?
Fortsätter och chansar till vänster, och går förbi en jäkligt fin stuga, dom som äger den var nog inte fattiga, husbil hade de också. Går, går och går, ser fler stugor men de är total fallna, rätt så ruskigt faktiskt, tittar på klockan, har nu gått runt 2 timmar. Börja få lite panik, när tar vägen slut och vart hamnar jag, känner mig helt omfågnad av skogen. Sen blev det inte bättre av att knott, mygg och kyla anföll heller.

Jag chansar på att svänga av på en annan väg vilket var ett stort misstag efter kanske 10 minuter gående upptäcker jag att vägen tar slut måste gå tillbaka, då kände jag mig inte glad, frågan igen ska jag gå tillbaka eller fortsätta på vägen jag svängde av ifrån?, stänger av mp3spelaren och hör bil- och människoljud längre bort, blir överlycklig då kan jag ju fortsätta på vägen. Mygg, knott och kylan blir ännu värre.
Går, går och går igen tills jag kommer äntligen fram till några vilor går förbi dem och ser en vanlig asfaltväg, vägen heter Hagströmsvägen. Ja då vet ni vart jag har hamnat, t.o.m längre än Hagaström, Åsbyggeby nära Café munken och Owes Möbler. Har lämnat varor på munken så jag har åkt på den vägen.

Att gå hem på asfalt var helt underbart mina fötter höll på att dö av att gå på sten i över 3 timmar. När jag kom hem var klockan runt 23:30 började gå runt 19:00. Att somna var inte svårt, resan var delvs mycket hemsk med jobbiga stenar att gå på, mygg, kyla, knott men man såg rätt mycket nytt, som uppbyggda grill platser i skogen som såg mysiga ut. Om jag gör om denna skogsresa vet jag inte, inte nu på ett tag, men kanske med en cykel om jag fixar en sån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0