Vissa saker ska man inte ge sig på

Det finns vissa saker man inte ska ge sig på, som typ andras flickvänner, kollar upp löneinkomster mm. Samma gäller med min polisonger. Jag vet att jag har fått klagomål förut av syrran och det köper jag men när ett fullt as som jag inte känner och inte ens går fram och pratar med mig, utan bara skriker rakt ut: raka polisongerna då går skam på torra land.
Det var efter krogen när jag och Per gick ett varv, vi hade gjort ett skit eller sagt någon märkvärdigt. Att bråka med mig när jag är lite borta i skallen är ingen höjdare, för jag säger vad som helst då. Nu var jag rätt mild när jag svara tillbaka, att han skulle ringa hem till pappa be om pengar så kan han stämma mig och att han såg ut som en miniborgare.
Men han hade iaf vettiga kompisar som höll honom lugn, nån eller några t.o.m. skratta i bakgrund åt mina komentarer.
Summan blir att man får klaga men gör det snyggt.
Typiskt nog blev jag skadad i handen, ramla igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0