Underskattade

Har inte varit så aktiv med bloggade på ett tag nu men helgen har varit glassigt skön, så då har man tagit semester från allt :)

Tänkte skriva några enkla rader om ett underskattat band: Sigur Rós från Island. Alla känner ju till Björk, inget ont om henne men Sigur Rós (Segerns ros) är enligt mig mer unika. Finns inga man kan jämföra med. Låten jag lägger upp är riktigt fin, men videon är ännu bättre. Har sett klipp från den tidigare men inte hela, inte förrän nu. Vilket är lite sent för den är grymt snygg, vacker och sorglig. Finns flera tolkningar men för mig är den om Chernobyl katastrofen och inte global värme. Blev mycket tagen av videon... kanske lägger upp en annan Sigur Rós video senare. Sorgligt att de inte visas oftare på tv men vad ska man göra åt en numera skräpkanaler som MTV




Kommentarer
Postat av: Mårten

Underbar låt.. men fan vad deprimerad jag blir av att lyssna på den.. the ex-files spökar lixom.. =(

2008-03-14 @ 20:22:55
URL: http://nofxboy81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0