En salut för The Killers, men fick en klump i halsen...

Förra skivan Sam's Town är en stor skivfavorit, var länge trollbunden till den och lyssna hela tiden ett tag.
Uppföljare Day and age är än så länge ojämn eller jag tror att den kommer att jämna ut sig när jag vant mig att gitarren och rocken har dragits ner och blivit mer storslaget och popsyntigt, på både gott och ont.

Men i det hela så har skivan fantastiska låtar som: Losing touch, Joyride (bästa låten på skivan just nu) I can't say, Neon tiger, Goodnight travel well.

Singeln Human är bra men trist, This is your life vet jag inte vad jag ska tycka om, kan nog bli bra om ett tag

Men här kommer problem: Spaceman, låt nummer 3, när jag hörde den svartnade för ögonen, den var riktigt dålig och jag var nästan på gång att tappa hoppet, men låt nummer 4, Joyride rädda situationen. Låt nummer 5, A dustland fairytale blev jag också besviken på.

Lyssnar på sista låten nu och hoppet överlever vidare, dags att lyssna igen men jag lär hoppa över några låtar, ni vet säkert vilka eller vilken mer...

Kommentarer
Postat av: anna

Skivan "Sawdust" är också bra, även om inte alla låtar är nya :) Jaaa. The Killers är såå bra :D :D

2008-11-26 @ 21:34:43
URL: http://snutti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0