Nya superskurken i kommande Batman

Jag tror jag har listat ut vem som blir nya super i kommande Batman. Skrev tidigare om min teori om varför polischef Gordons dotter knappt syns i filmen. Svaret på den gåtan är att jag tror att hon blir nya Batgirl, vilket kan bli intressant, om det blir bra är en annan fråga.

Men tillbaka, jo läste en liten artikel i en filmtidning om varför den skådisen har en så liten roll i The dark knight för han är ju rätt stor, har väl mest gjort serier, senast The dead zone. Själv har jag ingen större koll på honom men minns honom väl som knäpp och mycket elak pojkvän som förtjänade en sax i magen i Edward Scissorhands. Han har också spelat sonen i ett päron till farsan filmerna.

Slö surfa lite på imdb och det fanns starka teorier om varför han kan bli nya skurken, och jag tror det skulle hålla, det är inte perfekt. Men hans rollfigur heter Mike Engel, ett namn som jag tidigt reagera på, typ första gången jag såg filmen. Fanns nåt som inte stämde riktigt. Leker man lite med namnet blir det ju hyfsat nära "Enigma" Mike står för Michael och då passar a:et.
Ni listar säkert ut vem jag menar, har redan skrivit hans Svenska alias...
Tror att the dark knight är smartare än vad vi tror med flera utvägar än vad vi tror. Tror också att den kommande skurken är större än vad vi tror, skulle inte förvåna mig om det är han som håller styr jokerns galna infall.

Ja det är Antony Michael Hall jag surrar om som har ett utseende som skulle passa bra i den gåtfulla rollen

Kommentarer
Postat av: Anonym

I Batman förekommer inga superskurkar. Bara psykfall i konstiga kläder. Hehehe... Eller för att citera Puttolainen angående Jokern: "Superkraft: Inga läppar."

2008-10-30 @ 11:44:16
Postat av: Christer

Tror du nåt definitionen av superskurk, människor som tror på sig själv så att det slår över till galanskap. Det är det som gör de minnesvärda, vem minns ledarskurken i typ fantastiska 4 eller Hulken. Ingen minns tråkmånsar som dem :)

2008-11-01 @ 23:46:20
URL: http://mondochrille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0