Inget 100% övertalande Mjölk

Igår såg jag en film som var oscarsnominerad och vann flera pris bl.a. för bästa orginal manus. Men den är mest känd nu för att Sean Penn vann oscar för bästa manliga huvudroll. Filmen är naturligtvis MILK. Och förtjäna Penn oscar då? Nja blir bara mitt svar, han är ju naturligtvis mycket bra men nu i efterhand tycker jag nog att Mickey Rourke var lite bättre.
Det är säkert svårt att hitta nån annan att spela Harvey Milk men ännu svårare att hitta nån att spela Randy "the Ram" Robinson. Finns ingen lika ärrad och erfaren som Rourke. Mwn det hade varit för bra för att vara sant om han vunnit oscar.

Slutligen var jag inte allt för nöjd med MILK. Filmen är bra men jag blev aldrig riktigt tagen men den gav väl en rättvis bild på den riktige Milk. Snygga 70-tals miljöer men ojämt skådespeleri i biroller. James Franco var rätt trist i en rätt tunn roll medan ex. tråkmånsen Josh Brolin är mycket bra som Milk fega kollega.

Kommentarer
Postat av: Arlene

har du sett slumdog millionaire an? har den kommit till sverige an? skulle vilja se om den fortjana sa manga oscars?



kram

2009-02-27 @ 18:12:00
URL: http://jamarl.blogg.se/
Postat av: Johan

Ja det blir att se Milk, Slumdog och The Wrestler mfl så småningom :)

2009-03-05 @ 09:23:37
URL: http://johanjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0