Ove Molins oväntade urspung. Dubbel seger

Ishockey idag med Gamle Franken och herr och fru fugelsang. Företaget herrarna jobbar för är Fujtsi eller hur det stavas, som har en egen logé som vi och flera andra från företaget myste i medan vi såg Brynäs och Skellefteå AIK figthas

Jag håller inte på någon av lagen normalt men det är klart att man känner sympati för djävulen ibland så höll på Brynäs den här gången. Men det jag hoppades mest på var en spännande och jämn match med mycket mål och jag verkligen valuta för den här matchen hade allt, speciellt spänning och mål. Brynäs vann med 5-4 och förtjäna det, kan ju till lägga att en ex. LHC spelare stod för första och sista målet, så vsg :)

Fast roligast eller mer konstigast var efteråt när jag och Franken gick ut och utanför roppade en aning full gubbe "Molin Molin jävla judesvin" ja man lär sig något nytt varje dag. Att det fanns en judisk Ove Molin hade jag ingen aning om ;) Molin måste gjort ett stort intryck på gubben, men inte i dagens match eftersom Ove var rätt anonym. Jag och franken kom fram till att han och Molin måste ha duschat och gubben tappade tvålen och resten får ni fantsiera ihop själva.

Men höjdpunkten idag var ändå Franken och min badmintonseger, känns skönt trots att man var lite ringrostig och småyr blanda ihop saker men iaf vinst som vinst och vi vann :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0