Lucida drömmar

I natt upplevde jag något som har fått namn (kolla upp det på nätet), Lucida drömmar. Jag var alltså medveten om att jag drömde och det känns galet nu efteråt.

Drömmen i sig är svår att förklara finns så mycket detaljer som kommer och går men i det korta skulle jag leda ut folk från nåt gammalt radhus där vi hade gått vilse och det var smått kaos men jag hitta vägen ut och folk blev glada, mer saker hände men det blev för mycket gå in på.

Men iaf fortsatta i drömmen till en klädaffär där vänner och annat folk höll och småbråka om kläder och så. Under den delen av drömmen kände jag mig väldigt levande som om jag i kropp och själ var där och kunde styra det mesta. Jag gick ut ur affären av egen vilja och sa till mig själv i drömmen att jag trött på den här drömmen och vill vakna. Och upprepar det flera gånger som jagperson i drömmen: vakna nu, vakna nu.... Och sen var det som att en lampa tändes kände hur hjärnan bytte läge typ, small till och det små tjöt i öronen och nu är jag vaken, något yr. Kan säga hade nån väckt mig när jag var i Lucida läget hade jag förmodligen blivit vettskrämd.

Har varit med om något liknande men då hade jag ingen kontroll, men nu var det både intressant och lite otäckt men man kanske vänjer sig för så här levande i dröm kan man inte känna sig varje natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0