Jag vann och Schlagersverige förlora.

Jag gjorde nåt som kan liknas med att svära i kyrkan, jag hoppade över schlagern detta år. Jag brukar normalt ha lite schalger koll och följer finaler halvhjärtat eller knappt det men i år kände jag bara: nä varför ska jag följa något som inte intresserar mig.
För rent musikmässigt är det ärligt talat dåligt, dom vi minns bästa är de som är så dåliga att de blir bra, och ska det egentligen vara så?

Blev schlagerbjuden men jag stanna hem och tog det lugnt, och såg Dead man's shoes för kanske 4:e - 5:e gången och den är en present som aldrig slutar ge för det var genom den filmen jag upptäckte fantastiska Calexico samt  Bonnie Price Billy. Och nu Adem, en britturkisk sing&song writer. Han låter väldigt mycket brittiskt om jag ska vara ärlig men jag fastna direkt och jag ska utan större tvekan införskaffa mig skivor av han
Så summan är blir, hade jag sett schlagern hade missat  Adem och hur trist hade det inte varit :)


Kommentarer
Postat av: L-HP

Tur för Adem då som fick en lyssnare.

2009-05-23 @ 17:22:25
URL: http://lhp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0