Brainwashed

Ibland undrar om vissa affärer hjärntvättar sin personal, eller givetvis så finns det företag som gör det här och var men dom kommer man aldrig kontakt med. Jag märker en avvikelse hos Willys personalen, speciellt på ena affärn av två här i Gävle.

Kan ju börja med att rent allmänt får jag bra kontakt med personalen t.ex. ICA, Coop, City Gross mm. mer eller mindre, vissa riktigt bra t.o.m. Och det är trevligt och så, men just ena willys är dom som robotar, speciellt när det gäller lastpallar. Vet inte hur många gånger jag fått höra: "Har man lämnat en pall ska ta en pall" ibland helt random.

En gång kom det fram en kille och sa att jag inte fick ta en pall för en annan chaufför hade tagit en för mycket förra gången han var hos dem, och gav mig beskrivning av någon som såg ut som en hippie? Ärligt tala vem fan orkar hålla kolla på sånt.

En annan gång tog jag en extra halvpall (kan förtydliga att dessa halvpallar kastas senare) men nä en blev heltokig och sa "Har man lämnat en pall ska ta en pall".  Fan på andra affärer ber dom oss chaufför att befria dem från dessa halvpallar.

Idag var det samma sak, nästan, men jag fick ta några extra pallar av en på willys, blev smått chockad men tog dem tills jag kom till lastbilen då kommer det en annan och säger "Har man lämnat en pall ska ta en pall". Försökte förklara att jag fick tillåtelse från en annan men han verkar vilja höra.

Värst var nog när jag lämna en pall och tog tillbaka en ny lite finare pall, fick århundradets konstigaste blick av hon som jobba där. Och frågar mig om det var en A-pall jag lämnade? och jag fattar inget. -Nja det var väl en träpall säger jag. -Såg den bra ut frågar hon med tomt ansikte. -Såg väl rätt bra ut säger lite lättsamt för att lätta upp den stela stämning men hon rörde inte en min, totalt frånvarande. Och vad säger hon tror ni?
Nä inte riktigt: "Har man lämna en A-pall får man ta en A-pall" och då blir jag arg och rädd, ska man verkligen gräva fram en pall som liknar den lämnat in?!

Tycker det bara otäckt allt det där, kan ju tillägga att den andra nyöppnade willys butiken är lite lugnare, rätt trevlig personal. Visserligen är de flesta ex. anställda från Ica och coop, får ju hoppas att det håller sig sunda och inte blir "hjärntvättade" som de andra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0