Fotbollsträning som ställer frågor efteråt

Ja då börja fotbollsträningen igen, lagom till våren äntligen blommat ut. Svårt att tro att det vräkte ner snö för en dag under denna veckan. Folk spydde galla över det men som tur var så försvann det rätt snabbt.

Men tillbaka till fotbollen. Kul att få komma igång igen och det känns lite skumt att få springa och jaga en boll med bara kroppen, på innebandyn använder man sig av klubba men nu har vi bara oss själva att utgå ifrån.
Och det kändes rätt bra och jag sprang på bra men det är väldigt annorlunda springmässigt jämfört med innebandy. Gäller att vara mer uthållig än explosiv vilket har varit min svaghet men med all träning under vintern kändes det faktiskt hel ok. Fast det var tungt för samtliga mer eller mindre, men lite mer träning så vi kommer alla får nya krafter, förhoppningsvis :)

Nu till dagen dilemma: Efter fotbollsträning gick jag och tvätta ansiktet, kände direkt hur det kliar och svider i ögonen samt att en dos av saltsmak sätter sig i munnen. Då minns jag tillbaka till de senaste åren, för så fort jag har duschat efter en fotbollsträning har jag alltid känt saltsmak och inte lite heller. Det roliga i det hela är att det bara är efter fotbollsträningar, inte innebandy, gym, combat (som jag också körde idag), boxout mm.

Skulle vara kul att kolla upp varför det är så. Möjligt att allt kliande i ögonen har med smuts och dam att göra men finns det så mycket salt i luften så att det smakar efteråt? Eller har det med solen att göra, att den driver ut mer salt ur kroppen? som sagt skulle vara kul att kolla upp det.

Annars är det bena som spelar ett spratt nu. Känns delvis bra men ibland gör sig värken hörd och det är segt att det inte släpper. Just nu känner sig vaderna lite slitna, fått krampvarningar och en liten känning. Så vi får se vad som händer, borde ta det lugnt men det är svårt för en annan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0