Música, Muzyka, Musikk, Music

Har äntligen hittat koden i You Tube som gör att man kan lägga upp filmklipp på bloggen. Så då kan man åter igen rekomendera eller visa upp nya musikgrupper/artister som väcker ett visst eller mycket stakt intresse.

Och nu kommer ett klipp från en grupp som heter Black Box Recorder med skönsjungande Sarah Nixley i huvudrollen. Kan börja med att normalt hade jag förmodligen inte ägnat så mycket tid åt det här om jag inte visste att två musikgenier var inblandade. Nämligen textgeniet Luke Haines från The Auteurs och John Moore ljudgeniet från The Jesus and Mary Chain.

Detta är i grund och botten brittisk indiepop, men med annorlunda och tänkvärda texter samt ett härligt basljud blir detta något relativt nyskapande. Just det här låten ska väl inte representera alla deras låtar som är mer åt traditionella indiepop hållet.
Men ju mer jag lyssnar på den här låten desto mer uppskattar jag den, för det är normalt inget jag spenderar tid åt, tills nu.
Lägger upp en The Auteurs video också, för den som vill jämföra.


Black Box Recorder - The Art Of Driving





The Auteurs- Light Aircraft on Fire
Regi Chris Cunningham, han som gjorde Aphex Twins fantastiska video Come to daddy och Window Licker



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0