Helt Wasted, helvetesnatten

Vilken helvetesnatt och dag. 24 mars har varit årets (hittills) konstigaste och jobbigaste dygnet. Började med natten (såklart) eller på kvällen så att säga.
Kommer hem efter träning och den har varit lång och tuff, känner direkt att trötthet slår till och kastar i mig lite kvällsmat och går lägger mig rätt tidigt, för att sen att uppleva ett rent helvete.

Jag sover en timma och vaknar upp helt yr, förvirrad, svettigt och i andöd, jag går till badrummet för att tvätta av mig, tillbaks till sängs igen. Vaknar upp en timma senare igen och med samma åkomma, ja mer eller mindre. Men alltid yr och förvirrad och trött som bara den. Detta upprepas 3-4 gånger till, tror jag besöker badrummet 2 gånger till med svettningar och tungt andades. Minns inte allt för bra

Vaknar på morgonen helt borta, tung och seg i kroppen. Orkar inte göra mycket, tar mig iaf upp och sätter mig framför datorn och känner mig som bakfull, visserligen blir jag aldrig riktigt bakfull efter utgång men jag förstår principen. Och allt känns så distanserat, jag får inte grepp om nånting, sticker och köper frukost även där på ICA känns allt och alla så långt ifrån. Kommer hem och käkar upp frukosten och blir lite piggare, bara lite....

Tänker att man kanske ska ut och röra på sig lite för att vakna ur sin dvala, men när jag kommer ut blir allt som tidigare, blir bländad av snön trots att solen är gömd och känner mig som en zombie. Men jag kommer in till centrum tillslut och fixar lite ärenden men efter det så var det hem igen, trött och seg, får ingen kontakt med omvärlden.

Väl hemma lagar jag mat och tittar på film och då börjar det släppa, bortkommenheten, och då kommer dilemmat om man ska ta ett träningspass, bodycombat eller bara ta det lugnt. Lyckas på nåt sätt övertala mig att gå på passet, och det kanske verkar som en dålig idé, men det var klokt beslut för jag blev så gott som återställd och nu mår jag jättebra eller allt är jättebra jämfört med den tidigare natten och dagen.

Hoppas nattens natt blir som den ska vara, med konstiga drömmar som man kan kvasianalysera :) och ingen mer Helvetesnatten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0