Marsianer. Ut och resa

Känns som Mars delar upp folk, vissa ser piggare ut medan andra ser hängiga ut. Och jag kan förstå de som blir segare och tröttare, vi har ju levt i kyla och mörker i några månader nu och att få stark solljus slående mot ansiktet tar på krafterna.

Själv känner jag mig piggare nu när det är ljust, problemet är bara att det inte är varmt för 5 öre och det gör mig lite nere eftersom jag börjar drabbas av en rejäl dos av rastlöshet runt våren. Det är skönt att promenera av sig rastlösheten men det blir jobbigt när kylan ska göra sig påmind och man blir tvungen att hitta hem och värma sig efter en kort stund...

Men just nu är jag sugen på att resa nånstans anywere, everywere, skulle vara skönt att bara boka en resa här och nu men medelsvensson i mig törs inte än. Har ju planer att sticka iväg maj och det ska jag, om det blir dit jag planerat först får vi se men iväg ska jag. Var ju i Krakow i maj förra året och det var en behövlig resa.

Kanske ska ta minitripp nu i helgen, har inte varit i Stockholm på ett tag, brukar besöka Hufudstaden med jämna mellanrum, kanske är dags igen... Den som läser detta och vill får gärna hänga med :)





Hit vill jag resa i maj...

Hit vill jag resa i Maj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0