No more snow for me

Ja då var snön borta från taken. Har de senaste två veckorna skottat snö från tak på företaget jag extra jobbar på, och det har varit rätt kämpigt ibland, speciellt när man måste gå en dagsmarsch för att dumpa skiten.

Annars har det varit en balansövning när taken bli riktigt hala, ramla några gånger. Har säkerhetslina som består av spännband, men man är lite lat att använda den ibland. Fast det blev några gånger att man tänkte efter när is under ens fötter gled undan och man enkelt kunde ha följt med.

Det hela slutar inte bättre än att vid det sista lägre taket, på den kanske 2,5 meter, att man snubblar och ramla ner i en snöhög. Blev bara blöt om ryggen och baken, tur att man inte rama in i nåt eller att ramla från de mycket högre taken, då hade jag inte mått så jättebra :)

Ja men nu är allt över och man känner sig lite stolt, visserligen fick jag hjälp nån dag eller två men annars är det jag som fixat ner all snö och det var inte lite heller. Kan inte tänka mig att det finns så många andra chaufförer som kan springa omkring på tak och komma in i trånga takluckor, knappt jag kom in i vissa fall.

Nu när allt är över känner man sig lite tom, inte för att jag saknar snön direkt men ändå...

Kommentarer
Postat av: Arlene

svart att tro att vissa chaufforer ar i sitt livs form for att skotta sno pa marken =)

2010-03-11 @ 11:20:15
URL: http://jamarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0