Träning och Shoegaze

Känns inte troligt men det är sant jag har tränat något varje dag i hela vecka, och allt i Sats. Det är mest olika träningspass jag satsar på (finns ett Göteborgsskämt i meningen).

Kör lite gym emellanåt men det är gruppassen som lockar mig mest. Har fastnat för bodycombat väldigt mycket, högt tempo, mycket adrenalin och svett så det står härligt till. Även crosstraining är kul med sina olika stationer.

Boxout fungerar bra även om det var lite bättre förr, hade en annan tränare som hade sina fördelar, kommer inte gå i detaljer :) men iaf nya tränaren kan sin sak men har aningen dåligt upplägg och skum uppvärmning. Men jag kommer överens med honom mycket bra så ibland känns det som man går dit av ren sympati, fast i grund och botten kör för att det är kul.

Och det har gett resultat men det har tagit tid, tror det har gått tre månader innan jag verkligen kände och ser nåt nån skillnad. Visserligen har man känt hur huden dragits ihop men nu kan jag även känna hur underhudsfett försvunnit, vilket gör det både spännande och läskigt på samma gång :) och det är nu de onödiga kilona försvinner efter hela 3 månader, finns verkligen inga genvägar.

Hade väl inga större mål när jag börja, något kanske men man kör ju det som är roligast och det roligaste har gjort mig mer spänstig, akrobatisk och vig.

Borde kanske ta det lugnare, fick lite kramp känsla idag men samtidigt vill man utmana ödet och se vad som händer. Så vi får se...




Annars är det musiken som dominerar dagarna, helt otroligt ibland vad jag älskar denna ljudmässiga form. Just nu är inne på musikform som heter Shoegaze, kortfatta kan man beskriva att det är instrumenten som styr mer en sjungandet. Och det hela blir ofta väldigt dynamiskt och "drömakitigt" vilket gör att man inslutes i musiken som just i en dröm.
Ibland kan det också vara väldig skränigt men oftast väldigt vackert.
Ledande i denna genre är/var bl.a.

Cocteau Twins
Galaxie 500
My Bloody Valentine
Slowdive (mina absoluta favoriter)
Stone Roses


Har hittat ett band från Island som verkligen är influerad av dessa band, och det är inte Sigur Ros, utan The Daysleepers. Tyvärr finns de inte längre men det hindrar inte för att utforska dem mer.

The Daysleepers

Ska försöka undersöka genren ännu mer för jag gillar kraftfulla toner som stimulerar de inre känslorna, men utan att vara för pretto...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0