Nya steg i livet....

Ja man kanske inte skrek ut det direkt men jo jag har fått ett nytt jobb och det är något helt nytt för mig, nämligen annonsförsäljare. Och det känns spännande och lite ovanligt men jag är inte nervös mer spänd för jag vet att när jag väl kommer igång så går det av bara farten. Och blir jag fokuserad kan jag bli ett monster, och blir jag pissed off blir jag ännu mer fokuserad, tävlingsmänniskan i mig själv :)

Så det blir att ringa som inåt helvete imorgon och känns det bra, kommer jag sats hårt som fan, för det är bra betalt om man lyckas och tvärtom... Allt för att besök olika företag och hora för dem ;) Nä men det gäller att se framåt

Annars var det faktiskt en trevlig resa till Ö-vik, (där jag sökt jobbet) långt men trevlig, har faktiskt aldrig varit längre norr än Sundsvall. Och Ö-vik var en schysst stad, kanske inget man vill bo i permanent men gärna besök under sommaren. Funderar på att åka längre upp, bussen från Sundsvall gick hela vägen till Haparanda t.o.m.

Men som sagt spännande och intressant detta....

Lägger upp en ny låt, väldigt nyplockad grupp eller dom har ju funnits ett bra tag men för mig är de nya:
The Field Mice heter de och de ingår i mitt sökande efter shoegaze grupper jag fått stort intresse för, alltså drömaktigt pop/rock som stimulerar hjärnans fantasi... Just dom här är inte så extrema eller nu har jag inte hört så mycket av dem. Men med låtar som Emma's house och When you sleep har de fått upp mitt intresse och det finns säkert fler låtar gott sig.

Låten jag lägger upp nu heter: So Said Kay och är mer åt det "tradtionella" Shoegaze hållet men som sagt inte lika extremt...



Kommentarer
Postat av: Arlene

va kul att du börjat. kanske blir roligare, när man säljer mera och lärt sig "tricksen". eller kanske inte... men det lär du väl se... bra betalt är ju annars också bra =)

2010-05-10 @ 23:33:40
URL: http://jamarl.blogg.se/
Postat av: Arne Lindvall

Jag lyssnade på musiken so said kay den var bra, som en gammal Beatles-nörd tyckte jag att det var likt beatles så skulle beatles låta idag. Du har bra musiksmak.

2010-05-13 @ 19:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0