Ont i bena, svårigheter med dieten, men annars är det bra

Börjar se ett upprepande mönster nu på helgerna, nämligen träningsverk i bena. Och det kommer efter crosstrainingen jag har på lördagar, vissa benövningar tar på krafterna och det hjälper inte heller att man är så tävlingsinriktad.
Slutar alltid med att man ska ta i från topp till tå på både gott och ont, för det känns ju riktigt bra att kunna dominera, mest för sig själv.
Men priset blir ju ömma ben och sen blir det ju inte bättre att man kör combat dagen efter. Fast samtidigt är det också jävligt kul.

Möjligt att man tränar för hårt, fast jag vet var gränsen går, har koll på det än så länge. Tyvärr har man väl inte koll på vad man stoppar i sig eller mer när jag ska stoppa i mig nåt. För skulle folk vet hur dåligt jag är på att äta innan vissa träningspass skulle jag nog bli avstängd, nja inte så illa men nästan. Kan erkänna att idag innan combaten åt jag bara en brödskriva och delicatoboll med vatten. Kan tillägga att jag åt efter träningen så ingen fara i taket. Men jag vet att det är fel.

Slutligen kan jag bara tillägga att jag har koll på läget för den som blir orolig. Har sagt det förr, folk är så pass olika varandra, en del måste typ äta eller sova mm. mer än andra. Det är därför vi är så unika som människor, vi vet våra gränser och fördelar (mer eller mindre)






Kommentarer
Postat av: Arlene

jag vill också träna så att svetten bara regnar av mig. men jag är för lat...

2010-05-17 @ 21:58:02
URL: http://jamarl.blogg.se/
Postat av: Christer

Nä det är bara att köra på, allt sitter i huvudet och har man väl kommit igång går det bara av farten :)

Eller så skaffar du en kompis som är träningsnarkoman och så försöker toppa och slå honom/henne :)



Vet inte hur många liter svett som lämnar kroppen varje vecka men det är skönt efteråt :)

2010-05-17 @ 23:39:29
URL: http://mondochrille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0