Ta ledigt från semestern

Det är ju inte mycket man gör om dagarna när man är arbetslös, jovisst söker jag jobb och funderar på om man ska plugga igen och så, men det tar ju inte hela dagen. Men idag är det är det ju en kristen högtiden (vilken skiter jag) och alla är lediga även jag.
Tog ledigt från all funderingar och bara tog kolugnt, mer eller mindre. Hann med att se en film också, har lite svårt att lägga upp tiden för det numera.
Blev Döden i Venedig, sett den förr men jag kände för att se något vackert och hemskt. Filmen i sig är väldigt vacker, makalöst vackert foto men själva handlingen är rätt hemsk och mycket tragiskt om en utbränd kompositör som blir kär i en ung pojke (spelad av svensk). Den går aldrig över gränsen men att se en äldre man jaga ung pojke kan ge bismak men som sagt otroligt vacker film i sig själv. Och sen Dirk Borgade en underbar skådis...

Slutligen googla jag lite och hitta lite roliga saker om tidningen jag testa jobba för ett tag, och det stod inga roliga grejer direkt. Bluffande hit och dit, så det känns bra att jag hoppa av snabbt men samtidigt känner man sig lite skyldig. Men nu vet jag till nästa gång att kolla upp mer innan.

Will I see her again?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0